Cernavodă – Imagini din trecut (Partea a II-a)

Cernavodă şi Podul Carol I în anul 1922

Photobucket

Bulevardul Carol

Photobucket

Soldaţi germani la Cernavodă – Iunie 1941

Photobucket

Moscheea de la Cernavodă la începutul secolului XX

Photobucket

Târgul de animale 1930

Photobucket

Piaţa oraşului 1920

Photobucket

Fântâna de la Cochirleni 1918

Photobucket

Cernavodă în anul 1893

Photobucket

© Preluare acestor imagini fără acordul nostru este strict interzisă. Pentru acord cernavodablog@gmail.com. Multumim!

 

Acest articol a fost publicat în Istoria Orasului și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Cernavodă – Imagini din trecut (Partea a II-a)

  1. medgidia13 zice:

    Si cu asta ce-am facut?

    Şi cu asta ce-am făcut?
    Ne-am trezit din hibernare
    Şi-am strigat cât am putut:
    Sus Cutare! Jos Cutare!?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Am dorit, cu mic, cu mare,
    Şi-am luptat, cum am ştiut,
    S-avem nouă guvernare?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Ca mai bine să ne fie,
    Ne-a crescut salariul brut,
    Dar trăim în săracie?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Ia corupţia amploare,
    Cum nicicând nu s-a văzut,
    Scoatem totul la vânzare?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Pentru-a câştiga o pâine,
    Mulţi o iau de la-nceput,
    Rătăcesc prin ţări străine?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Traversam ani grei cu crize,
    Leul iar a decăzut,
    Cresc întruna taxe-accize?
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Totul este ca-nainte,
    De belele n-am trecut,
    Se trag sforile, se minte,
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Se urzesc pe-ascuns vendete,
    Cum nicicând nu s-a văzut,
    Ţara-i plină de vedete,
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Pleacă-ai noştri, vin ai noştri!
    E sloganul cunoscut;
    Iarăşi am votat ca proştii,
    Şi cu asta ce-am făcut?

    Constantin Tanase

    Apreciază

  2. harlau625 zice:

    Felicitari pentru blog. Sunteti in topul 100 al blogurilor din Romania http://botd.wordpress.com/?lang=ro pe locul 63.
    Am si eu un blog despre orasul Harlau http://www.harlau625.wordpress.com). Succes la bloguit!

    Apreciază

    • cernavodean zice:

      Am fost acum doi ani la Harlau si am vizitat cetatea si muzeul vinului. Este un oras frumos si mai ales un oras incarcat de istorie!

      Eu zic sa facem o infratire simbolica a celor doua orase, asa la nivel de bloguri si schimb de link-uri. 🙂

      Apreciază

      • harlau625 zice:

        De ce nu? Voi vizita acest blog si in viitor. Am lucrat in Dobrogea 9 ani, la M.Kogalniceanu, ca ofiter. Am lucrat si la canal cateva luni. Am multe amintiri despre Dobrogea (amestecate si bune si rele). Sanatate! Acum sunt pensionar si intru in randul „dusmanilor” lui Basescu&Boc, ca pensionar militar si persoana de varsta a III a.

        Apreciază

  3. harlau625 zice:

    Doresc sa va semnalez un articol aparut in cotidianul Le Monde, despre un depozit de deseuri radioactive din vecinatatea orasului Cernavoda.
    http://www.presseurop.eu/ro/content/article/928751-depozitul-de-deseuri-nucleare-un-subiect-radioactiv
    Poate nu ar strica sa aduceti la cunostinta publicului aceste aspecte.

    Apreciază

    • nartip zice:

      -Iar capul celui care a scris va creste cat 2 ‘sure/suri’.In Dobrogea nu se foloseste termenul,iar in Saligny nici atata.Insa ‘unora’ nu le trebuie decat o ‘momeala’ pentru ca sa devina atoatestiutori si aprigi ‘scriitori/comentatori’.Un depozit cu o asemenea ‘greutate’ nu se realizeaza otiunde,oricum,si,mai ales la atata vedere precum vanzarea castravetilor in piata.Depozite de acest gen se construiesc in zone foarte indepartate de ‘sursa’ din rationamente tehnice,fiind la ‘mintea cocosului’ ca nu tii bidonul cu benzina langa focul pe care tocmai l-ai aprins..iar dta.dle. fost militar.

      Apreciază

  4. Adrian zice:

    Sunt cam nelamurit cu o chestie. Biserica veche nu e in locul potrivit. Au mutato cumva sau cum sta treaba?

    Apreciază

    • cernavodean zice:

      Probabil te referi la cartea postala cu Bd. Carol. Si eu am avut aceiasi problema ca si tine, insa photoshop mi-a oferit explicatia ca poza a fost pusa pe cartea postala in oglinda.

      Apreciază

  5. Salut. Ti-as recomanda sa realizezi cateva comparatii fotografice intre trecut si prezent ale acestor imagini! Eu fac asta de ceva timp, iar cititorilor mei se pare ca le place! Poti vizita blogul meu pentru a intelege exact. Toate bune! Ciprian, Vatra Dornei

    Apreciază

  6. tot eu zice:

    Care este treaba cu cladirea aia cu cupola ? Oricat incerc s-o plasez undeva, nu se potriveste niciunde. A fost demolata ? Si daca a fost demolata, unde era ea ?

    Apreciază

    • cernavodean zice:

      Nu a fost demolata. Bine, la ultima renovare a disparut cupola… Este cladirea de pe colt, langa librarie, nu stiu ce afacere mai este acum acolo. Peste drum de magazinul non-stop 🙂

      Apreciază

      • eu, din nou zice:

        Nu. Nu este aia. Totusi, o sa ma uit maine mai bine, chiar am sa-ncerc sa fac o poza din aceiasi pozitie ca poza veche, s-o compar mai bine.

        Apreciază

  7. cernavodean zice:

    Iti zi eu ca aia este 🙂 Trebuie sa mai iei in calcul ca imaginea este in oglinda. Uite, aici s-a mai discutat despre subiectul asta: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=375685069140033&set=a.177942705580938.35328.100000956287544&type=3&theater

    Apreciază

Lasă un răspuns

