Let’s do it, România! Cernavodă-25 Septembrie

Doar pentru că te muţi cu 2 metri mai departe de o grămadă de gunoi când ieşi la picnic, asta nu înseamnă că mizeria nu mai e acolo. Doar pentru că alegi să te uiţi în altă parte, asta nu înseamnă că în apele râului care îţi alimentează oraşul cu apă potabilă nu plutesc zeci de mii de PET-uri şi pungi. Doar pentru că nu fotografiezi şi munţii de gunoaie când pleci în vacanţă, asta nu înseamnă că ei nu erau acolo.

Photobucket

Ce-ar fi să schimbăm foaia? Ce-ar fi să ne notăm în calendar o dată importantă pentru fiecare dintre noi: aceea în care sute de mii de români au spus ”Stop!” şi şi-au curăţat ţara de PET-uri, pungi şi hârtii lăsate de alţii, purtate de vânt şi apă în cele mai frumoase locuri din România? Nu ne permitem să ne cumpărăm o ţară mai curată, şi nici nu am avea cum, dar putem să o curăţăm noi! Într-o singură zi s-o curăţăm pe toată! Să ne mândrim din ziua următoare că avem o ţară curată, că am scris istorie, că am acţionat împreună măcar pentru o zi!

Iată că această zi se apropie cu repeziciune : Sâmbătă 25 SEPTEMBRIE 2010 !

Iniţiativa naţională Let’s do it, România va avea loc, cu sprijinul Primăriei Cernavodă şi a Grupului Şcolar Industrial Energetic, şi la Cernavodă. Astfel că, sâmbătă 25 septembrie 2010, începând cu ora 09.00 sunteţi aşteptaţi in zona Trust în apropierea stadionului. Acolo exista o zona verde impadurita de cca. 2 ha ( !!! plină de gunoaie !!!) care necesită ajutorul nostru.

Până în prezent se estimează că vor participa peste 100 de persoane, elevi, cadre didactice, anagajaţi ai primăriei, cetăţeni din oraş.

Serviciul de gospodărie Comunală din cadrul Primăriei va pune la dispoziţie saci menajeri, mănuşi de unică folosinţă şi transportul deşeurilor.

Copiii tăi te vor întreba dacă ai fost şi tu unul dintre voluntarii „Let’s Do It, Romania!”. O să-i spui că da, că ai fost şi tu unul dintre cei care au schimbat într-o singură zi felul în care arată o ţară, sau că era ceva interesant la TV şi ai stat acasă? Nu rata şansa de a-ţi schimba ţara!

Let’s Do It, Romania!Let’s Do It, Cernavodă !

Mai multe informaţii despre proiectul „Let’s Do It, Romania!” puteţi găsi pe site-ul oficial: www.letsdoitromania.ro.

Cernavoda Blog

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Altele și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Let’s do it, România! Cernavodă-25 Septembrie

  1. Paul Snaider zice:

    Podul de la Cernavoda

    Ziua de 14 septembrie 1895 a fost şi va rămane o zi memorabilă în istoria României, ea fiind ziua când, prin inaugurarea podului peste Dunăre de la Cernavodă, ţinuturile dobrogene au fost legate de restul ţării. Dar, putina istorie se cuvine. Idea de a construi un pod peste Dunăre a apărut în ţară la noi odată cu necesitatea construirii căii ferate în vederea deschiderii către mare. Încă din 1851 Domnitorul Ştirbei arăta într-un ofis ;’’Să întreprindă Guvernul de îndată prin inginer special, deprins şi cercat în aceste lucrări, studiul pregătitor al liniei drumului de la Vîrciorova prin Craiova şi Bucureşti la Dunăre la punctul ce se va găsi mai priincios DE UNDE DRUMUL DE FIER SĂ SE PRELUNGEASCĂ PÂNĂ LA UN PUNCT AL MĂRII NEGRE. ‘’Dar, retragerea din domnie a lui Ştirbei amână realizarea proiectului.
    Cu venirea pe tronul României a domnitorului Carol I, calea ferata Bucureşti-Giurgiu intră în construcţie şi va fi inaugurată la 14 octombrie 1869 de însuşi domnitorul. După terminarea războiului a apărut necesitatea construirii unui pod peste Dunăre care să lege România de noua sa provincie, Dobrogea. Noile relaţii economice şi administrative impuneau imperios o legătura mai sigură şi rapidă cu Constanţa. Astfel că, la 1882 se organizează un concurs internaţional prin care se dădea libertate firmelor interesate să-şi aleagă traseul, punctele de trecere peste braţul Borcea şi Dunăre, să construiască podurile din fier sau oţel, pe picioare de zidărie cu o lungime şi înălţime suficiente pentru a permite traficul fluvial S-au prezentat 8 proiecte, 4 de case franceze şi câte una elveţiană, austriacă, germană şi belgiană, dar comisia formată din experţi internaţionali nu a dat câştig niciuneia. Drept urmare, s-a organizat un nou concurs în 1886 la care s-au prezentat 5 case: Braine-le Comple, Fives-Lille, Cail, Gouin, Jorel, dar din cauză că nu au dat proiecte complet studiate ori s-au abătut de la programul impus, Ministerul nu a admis nici unul pentru a fi executat.
    Asa că, în decembrie 1887, Ministerul Lucrărilor Publice, însărcinează pe inginer Anghel Saligny cu elaborarea proiectelor cu linia ferată Feteşti-Cernavodă şi a podurilor ce urmau a fi construit În acest scop, pentru informare şi documentare el vizitează marile lucrări ce erau atunci în Europa. Întors în ţară îşi formează echipa de tineri ingineri pe care îi avusese ca elevi la renumita Şcoala de Poduri şi Şosele şi începe elaborarea marelui proiect ce avea să fie mândria şi de ce nu etalonul construcţiilor româneşti. in domeniu. Pe 9 octombrie 1890 regele Carol I a pus piatra de fundament, inaugurând astfel lucrările noului proiect, iar pe 14 septembrie 1895 în prezenţa sa şi a unui număr mare de personalităţi, în frunte cu Anghel Saligny, trecea pe pod prima locomotivă.Cu o deschidere metalica centrala de 190 m.,4 deshideri de 140 m.si un viaduct la intrare cu 15 deschideri si o panta de 10% pentru a putea cistiga inaltimea necesara de 30 m.deasupra apelor Dunarii ,Podul de peste Dunare ,cum i se spunea atunci ,dar si acum ,.era cel mai mare din Europa. Drept recunoştinţă pentru minunata lucrare, regele Carol I îl decorează pe Anghel Saligny cu medalia “Crucea Coroanei României” şi propune ca staţia de cale ferată de lângă pod să-i poarte numele.
    Au fost momente de glorii, momente de mândrie naţională, momente de neuitat aşa cum de altfel a afirmat la acea vreme si regele: “Iată o glorie a României!”

    Prof. PAUL SNAIDER

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s