Fiii Cernavodei: Aneta Stan

Photobucket
Aneta Stan s-a născut în anul 1944, în oraşul Cernavodă, într-o familie de cernavodeni cu frica lui Dumnezeu şi cu iubire pentru muzica tradiţională dobrogeană. Susţinută de tatăl său debutează în lumea muzicii în 1968, la vârsta de 24 de ani, când se alătură ansamblului „Brâuleţul“.

Îşi continuă cariera alăturându-se în 1974 ansamblului „Rapsodia română“ din care au făcut parte cei mai buni cântăreţi de muzică populară ai ţării. În 1997 se alătură unui alt ansamblu folcloric, „Ciocârlia”, din care face parte şi în prezent. Devine în cei peste 40 de ani de carieră cea mai iubită cântăreaţă de muzică populară dobrogeană.

În anul 2003, Aneta Stan primeşte titlul de cetăţean de onoare al oraşului Cernavodă, oraş pe care nu la uitat niciodată menţionându-l în fiecare interviu pe care îl acordă.

Patru interviuri cu doamna Aneta Stan:

Vocea de sub soarele Dobrogei: Aneta Stan (Taifasuri)

„Dobrogea înseamnă acasă, dragostea mea şi munca mea de 40 de ani“ (Telegraf)

Cartea mea cu Aneta Stan (Realitatea TV)

Aneta Stan despre Ion Dolanescu (Happy Hour-Pro Tv)

Acest articol a fost publicat în Fiii orasului. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Fiii Cernavodei: Aneta Stan

  1. Robert zice:

    Foarte bine bravo, bravo, bravo, frumoase postari ma bucur. Asa marita un om care a facut orasul vostru cunoscut de la dumneaiei il stiu. Mandriti-va cu dansa. Daca mai aveti nevoie de poze sau altceva despre dansa scrieti-mi pe mail.BRAVO.Multumesc pentru postare

    Apreciază

  2. Maria zice:

    gresit , este din Gildau , judetul Calarasi , ce – i este rusine sau ce ?

    Apreciază

  3. Adina zice:

    Maria imi permit sa te contrazic:D Aneta stan s-a nascut in cernavoda nici decum in Gildau. Io am stat in Cernavoda si stiu mai bine, si intamplarea face ca acum stau in Calarasi si sa te contrazic.:D

    Apreciază

  4. MARCOVICI MIHAELA zice:

    LA MULTI ANI
    Sunt verisoara lui MARCOVICI STEFAN(FANE)din NICULITEL ,va mai aduceti aminte de el?
    As dori un raspuns

    Apreciază

  5. sily zice:

    are dreptate Maria ca Aneta Stan este din sat Gildau ,comuna Jegalia ,judetul Calarasi,a fost in clasa cu tatal meu,i se spunea ca porecla de-a lui Gogoasa si cind erau copii de scoala striga dupa ea:”1 leu gogoasa,1 leu gogoasa…” de ce spune ca s-a nascut la Cernavoda?ii e rusine cu satul ei natal?are parintii morti si ingropati acolo,tatal ei a fost dascal la biserica,maica-sa descinta de hemoroizi cu tuica si niste prafuri din arici…iar fratele ei a fost brutar in sat ,a murit si el -Dumnezeu sa-i odihneasca !mare rusine si pacat ca-si reneaga satul in care s-a nascut !
    intr-adevar are o sora in Cernavoda la care a stat dupa ce a terminat scoala ,dar nu s-a nascut acolo !

    Apreciază

    • cernavodean zice:

      Sa spun sigur, chiar nu stiu… Din cate stiu eu si-a petrecut cea mai mare perioada a vietii la Cernavoda. Promit ca o sa incerc sa iau legatura cu domnia sa si sa aflu exact. Nu este o „renegarea” a dumneaei, ci in cel mai rau caz o greseala a mea.

      Apreciază

  6. Robert zice:

    In ultimul interviu al Anetei Stan de la Etno TV moderat de Aurelian Preda solista a spus ca provine din vechea Dobroge adica si judetele Calarasi si Ialomita. A spus ca sa nascut in comuna sau satul Șocariciu si dupa ce sora ei cea mare care a si crescut-o a luat-o si pe dansa. Orasul Cernavoda a fost locul unde sa format si a trait o buna bucata de vreme. Fiti mandrii de ea va reprezinta foarte bine, va ajuta la promovarea orasului si trebuie sa ii multumiti asa cum foarte frumos o faceti pe acest site. Robert Adrian din Pitesti

    Apreciază

  7. G. L. zice:

    1 februarie, ziua aniversara a doamnei Aneta Stan.
    La multi ani buni si frumosi, cu bucurii, dragoste, impliniri.
    Va multumim pentru cantecele frumoase, filmarile la televiziune, discuri, casete, CD.

    La multi ani!

    Apreciază

  8. burnaz iordan zice:

    stiu ca va leaga ceva de num ele asta dar as vrea ca la fiul meu sa va avem aproape

    Apreciază

    • parintele Kiril zice:

      Pentru cei ce citesc cele scrise pe aici am sa spun o istorioara ce o defineste pe Aneta Stan: doream sa organizam un spectacol in scop de binefacere pentru o actiune a Sf.Biserici. Am contactat-o pe Aneta Stan la sfatul unei alte soliste de folclor, care ne-a dat si numarul de telefon. S-a aratat foarte incitata, mi-a spus cit de multa credinta are si ca, pentru Bunul Dumnezeu face orice. A promis ca va cinta in spectacol indiferent cit i s-ar oferi pentru un alt spectacol din acea zi. SI-A DAT CUVINTUL DE OM. Urmarea: cu putin timp inainte de spectacol, dupa ce afisele au fost tiparite si distribuite impreuna cu biletele,”d-na” Aneta Stan m-a anuntat ca i s-a ivit un alt spectacol si nu mai vine. Pentru bani a uitat si de Dumnezeu si de cuvintul dat. Acesta e ”omul” Aneta Stan. Daca e bine sau rau – stabiliti dumneavoastra, cei ce cititi aceste rinduri.

      Apreciază

  9. burnaz iordan zice:

    LASI INTREBA PE PARINTELE CARE A FACUT COMENTARIU DIN INAINTEA MEA ,EL CE PREFERA LINISTEA SUFLETEASCA SAU BANI,CIND VEDEM MAI MULTE LACASIURI ALE DOMNULUI INPOPONATE CU AERE CONDITIONATE,CANDELABRE BOGATE,SA-MI SPUNA SI MIE DACA POATE UNDE MAI GASESC SI EU O BISERICA UNDE SA MIROS ATAMIIE ADEVARATA NU MIRURI PARFUMATE,ASA CUM AM MAI SCRIS ASI DORI SA VA AM LA NUNTILE COPIILOR MEI DAR NU AM PREA MULTI BANI”ACM VA ASCULT IN SIGURATATE DATORITA FAPTULUI CA SOTIA E PLECATA IN ITALIA”MA SCUZATI DE DERANJ

    Apreciază

  10. Mariana zice:

    Imi doresc din tot sufletu sa pot obtine si eu o adresa unde pot cumpara ” Portul Dobrogean”
    in special ca D-na Aneta Stan.
    sunt un mare „Fan” al dansei

    Apreciază

    • cernavodean zice:

      Va pot spune eu un loc… Este vorba de satul Visina jud Tulcea. Este o doamna acolo, doamna Paraschiva care face cel mai frumoase costume dobrogene, lucrate manual si la niste preturi mai mult decat OK. Are propria casa transformata in muzeu. Eu zic ca merita un drum pana acolo. Din Constanta sunt in jur de 100Km.

      Apreciază

Lasă un răspuns

